Hubspot portal audit

Alles wat je moet weten over de optimalisatie van jouw Hubspot account.

We helpen je graag alles uit Hubspot te halen. Hubspot heeft inmiddels meer dan 100.000 actieve gebruikers. De kans wordt daarom steeds groter dat ook jij verder wilt groeien met Hubspot.
Conversie Partners is Platinum Hubspot Partner. We onboarden wekelijks nieuwe klanten en worden als eerste op de hoogte gebracht van nieuwe tools en functionaliteiten. Samen met ons accountteam van Hubspot helpen we je daar graag bij optimalisatie van je portal. Hoe we dat doen lees je hieronder. 

De basis - meer over jou en je organisatie

Een goed advies is maatwerk. Daarom hebben we achtergrond informatie nodig. Denk aan de sector waarin jouw bedrijf actief is, de doelen, enz. Met welke cijfers werk(te) je en waar liggen de ambities? Probeer je bijvoorbeeld bekendheid op te bouwen, opportunities te converteren of bestaande klanten meer te verkopen? Alles is mogelijk, maar heeft wel effect op het gebruik van je tools in Hubspot. Vervolgens kijken we naar de volgende punten.

Hubspot software - welke functies zijn beschikbaar en benutten je ze volledig?

Hubspot is een enorm snel groeiende organisatie. De basis is de SaaS met centraal het gratis CRM. Daaromheen wordt continu geïnvesteerd extra Hubs en integraties. Denk hierbij aan de Marketing, Sales, Services, CMS en de in 2021 geïntroduceerde Operations Hub.
De beschikbare functies hangen af van je overeenkomst met Hubspot. De starters Hub is niet te vergelijken met de mogelijkheden binnen de Enterprise Hub. Daarom willen we graag weten wat je wilt bereiken.

Traffic Analytics - meten we gedrag en zien we data terug in rapportages?

In de portal audit bepalen we of een 360-graden-weergave zichtbaar is en welke bronnen het meeste verkeer genereren. Maar ook of we goed inzichtelijk hebben wat de conversiepercentages zijn voor sessie-naar-contact. Je wilt namelijk dat dit meer dan 1% is. Vervolgens zou jouw Hubspot portal ervoor moeten zorgen dat je klanten volgt (contacten-naar- klant).

Waar zit je succes? Onze visie op de best bekeken pagina's

We beoordelen hoe je pagina's zijn opgezet. Maak je bewust gebruik van websitepagina's, Blogs en landingspagina's? We bepalen onder andere of er een aanbieding (content offer), pop-up, CTA's en duidelijke 'flow' is om beter te profiteren van de websitebezoekers.

Gebruik van properties

Zijn er unieke custom properties om segmentatie en custom content voor jouw bedrijf mogelijk te maken?

Verder kijken we naar de volgende onderdelen in jouw portal: 

  • Contacten
    • Hoe groot is de database?
    • Hoe relevant zijn je contacten en zijn er 'non marketing' contacts aangemaakt? Dat kan namelijk schelen in je maandelijkse kosten.
    • Heb je 'opgeslagen weergaven' die zijn gemaakt om verkopers te helpen?
  • Lijsten
    • Heb je actieve lijsten om segmentatie mogelijk te maken? Zo kun je meer op maat gemaakte inhoud te sturen.
  • Gesprekken
    • Chatflows - heb je live chat en/of chatbots? Heb je weleens getest om Whatsapp aan te bieden aan mobiele websitebezoekers? Geweldig voor meer leadgeneratie!
  • Snippets/Templates
    • Beide geweldig voor tijdbesparing en efficiëntie. Een absolute must-have for marketing en sales.

Meer halen uit marketing met Hubspot

  • Advertenties
    • Hoe en waar adverteer je? PPC in Google Ads of een andere strategie? Wat is de ROI en wat kan beter?
  • E-mail
    • Wanneer is de laatste e-mail verzonden?
    • Wat vertellen de gegevens ons? Open rates moeten ~20% zijn.
    • Verstuur je verschillende soorten e-mails?
    • We geven je onze visie op de e-mailgezondheid
  • Sociaal
    • Gebruik je de 'social tools' van Hubspot? Zit er een gedachten achter de opzet en inzet van andere tools?
    • Zo niet, gebruik je dan extern social media platforms?
  • Landingspagina's
    • Gebruik je landingspagina's?
    • Wat vertellen de statistieken?
    • Zijn er bestemmingspagina's voor elke fase van de klantreis. Wat zien we To-Fu, Mo-Fu en Bo-Fu.
  • Blogs
    • Maak je blogs in HubSpot?
    • Zo niet, maak je dan in het algemeen blogs op de website? Wanneer is de laatste gepubliceerd? En wat zijn de resultaten?
  • Lead capture Lead
    • CTA's: hebben we HubSpot CTA's die actief worden gebruikt (afgelopen 30 dagen)
    • Maak je gebruik van SMART CTA's?
    • Formulieren
      • Heb je actieve formulieren die worden bijgehouden in HubSpot?
      • Heb je actieve pop-up formulieren op de site?
  • Planning & Strategie
    • Kalender: gebruik je de Hubspot contentkalender-tool? Zo niet, wat voor externe tool gebruik je voor PM/marketingplanning?
    • Campagnes: gebruik je HubSpot-campagnes? We geven je onze visie op de resultaten die we zien in: Rapporten>Analytics en kijk hoe ze presteren.
    • SEO
      • Heb je Google Search-console geïntegreerd?
      • Heb je topic clusters opgezet? Zo ja, zijn ze allemaal geclusterd op een manier die logisch is met pillar pages?
      • Als dit het geval is, dan vertellen je meer over wat wij zien in de Rapporten>Analytics>Verkeersanalyse>Onderwerpclusters om te zien welke clusters het beste presteren.

Sales hub - tools voor beter presterende salesteams 

  • Deals
    • Gebruik je het CRM actief? Wanneer is de laatste deal aangemaakt? Zo niet, hoe track je commercie?
    • Heb je custom deal properties om te filteren?
    • Zijn de deal stages op maat? Zijn ze gebaseerd op acties van de prospect?
    • Heb je meerdere sales pipelines? En wat is de gedachten van meerdere pipelines?
  • Tasks
    • Gebruik je taken? 
    • Gebruik je task queues?
  • Documenten
    • Heb je documenten in de portal die je salesteam gemakkelijk in e-mail kan invoegen?
  • Meetings
    • Gebruik je de meetinglink?
    • Gebruik je Playbooks en Quotes?

Service Hub - maak ambassadeurs van klanten

  • Tickets
    • Heb je een ticketpijplijn opgezet? Zo ja, ook met automation flows?
    • Gebruik je Feedback-enquêtes? Zo ja, wat doe je met de reacties?
    • Gebruik je feedbackonderzoeken? Zo ja, hoe was de meest recente reactie?
    • Gebruik je de Knowledge Base? Gebruik je artikelen voor zelfhulp? Wat is het proces voor het maken van nieuwe? Wat is het verkeer?

Automation - bereik meer in minder tijd

  • Workflows
    • Heb je workflows opgezet voor interne processen en organisatie? Bijvoorbeeld: stel X-contact in op MQL en stuur een melding naar Y.
    • Heb je lead nurturing-workflows? Dus als een formulier wordt ingediend of interesse wordt getoond, stuur je dan 'nurtering' e-mails?
    • Heb je op deals gebaseerde workflows?
    • Heb je op tickets gebaseerde workflows?

Reporting - snel, real time inzicht in data

  • Analytics - wat valt ons op in de analyses?
  • Dashboards - Heb je aangepaste dashboards gemaakt en wat kunnen we daaruit afleiden?
  • Ontvang je dashboardrapporten via e-mail?
  • Rapporten - worden er aangepaste rapporten gemaakt en wat kunnen we daaruit afleiden?

Tot slot

Onze bevindingen en aanbevelingen delen we met je in een overzichtelijk document. We plannen graag een gesprek in voor toelichting. Als je wilt zoeken we naar een passende Hubspot business case om aan te tonen wat verder mogelijk is. 

Ben je na het lezen van ons rapport overtuigd van de optimalisatiekansen? Dan kun je zelf aan de slag, of wij kunnen je helpen. Neem gerust contact op: 072-8200909