Hoe verwerk ik orders

Een klant heeft een product gekocht op je webshop, hier laten we zien hoe je deze verwerkt!

Stap 1: Log in op je website (Klik hier om de uitleg over inloggen te krijgen)
Stap 2: Klik op WooCommerce > Bestellingen


Verschillende statussen:
Wachtend op betaling: Klant heeft order geplaatst, maar nog niet betaalt
In de wacht: De betaling is gestart, maar nog niet afgerond
In behandeling: De bestelling is betaalt en is in behandeling door de webshop. Deze moet nu uitgeleverd gaan worden.
Geannuleerd: De klant heeft de betaling gestopt. De bestelling is afgelast.
Afgerond: De bestelling is uitgeleverd en de bestelling is afgerond.
Terugbetaald: De bestelling is retour gekomen en terugbetaalt. Product wordt weer bijgeschreven in voorraad.


Je krijgt vervolgens een overzicht van alle bestellingen welke plaats hebben gevonden. 
Overizcht WooCommerce

Om de bestelling te bekijken klik je op de naam van de bestelling.

Hier zie je alle informatie over de klant, namelijk de Factuurgegevens, verzendgegevens en ook de producten welke besteld zijn.

Als je deze hebt ingepakt en verzonden, kan je je bestelling bij afronden door de Status op Afgerond te zetten en op Updaten te klikken.

De klant krijgt vervolgens een bevestigingse-mail waarin aangegeven wordt dat de bestelling verzonden is en deze zo spoedig mogelijk kan verwachten.