Je wilt beter vindbaar zijn in Google, hier laten we zien hoe het moet!
Stap 1: Log in op je website
Om in te loggen op je website hebben wij een losse pagina gemaakt.
Lees hier hoe je in moet loggen op de website
Stap 2: Klik op een pagina om deze te gaan voorzien van SEO
Elke pagina moet zijn/haar eigen SEO ingevuld krijgen. Google kijkt elke pagina na op Titel, Beschrijving, Zoekwoord etcetera. Hoe meer we invullen, hoe leuker Google dit vind. En ook jouw klant ziet betere teksten in de zoekresultaten.
Stap 3: Voeg een keyphrase toe
Bij Focus keyphrase vul je maximaal 3 woorden in, maar het beste is één woord. Dit woord is hetgeen het meest aansluit op waar de pagina over gaat.
Stap 4: Vul de SEO-titel in en Meta beschrijving in.
De titel wat je hier invult, zal je zien in de zoekresultaten van Google.
Als je deze automatisch laat staan, pakt hij de titel van de pagina en sluit af met ' - Bedrijfsnaam".
Daarnaast is het nodig om de meta-beschrijving te vullen. Hierin vertel je in het kort waar je pagina over gaat..
Hierdoor krijg je onderstaand resultaat:
Optie: Vul je SEO zo goed mogelijk
De Yoast SEO-plugin helpt je zo goed mogelijk naar een juiste weergave op Google.
Als je SEO-Analyse aanklikt, zal je zien wat er beter kan aan je pagina en waar je op moet letten. Klik hier eens doorheen en pas hier je wensen op aan.
Extra punten:
Cornerstone content: Cornerstone content of cornerstone artikelen kunnen worden gezien als een van de belangrijkste pagina's van je websitepage. Ze zijn de top 3 tot 5 artikelen die antwoord geven op alle vragen binnen de niche. Zet dit dus alleen aan als je je pagina erg belangrijk vind.
Geavanceerd:
Mocht je een pagina willen welke niet geindexeerd mag worden door Google, maar bijvoorbeeld alleen intern belangrijk is om gebruikt te worden, kan je kiezen bij Geavanceerd om de website uit te sluiten van zoekverkeer.
Ga hier goed mee om, het kan namelijk je pagina onvindbaar maken op zoekplatformen als Google.